Tuesday, January 14, 2020

Jesus vid livets träd - Jesus at the Tree of Life (Swedish)



Jesus at the Tree of Life
Jesus vid livets träd



Jesus väntar oss alla vid livets träd.  Oavsett hur illa du har ställt till det, väntar han på dig.  Jag vet att Jesus älskar oss.  Han dog för oss och betalade det eviga priset för våra synder och därmed gjorde han syndernas förlåtelse möjlig.   Han är vår storebror.  Vi levde alla tillsammans som andar i vårt förjordiska liv och Jesus erbjöd sig att vara vår Frälsare.  Detta var det modigaste någon varelse någonsin har gjort i universums historia.



I Mormons bok, Ännu ett testamente om Jesus Kristus, i 1 Nephi, kapitel 8, ser profeten Lehi en syn på livets träd.  I visionen finns en stång av järn som representerar Guds Ord.  Denna stång av järn leder oss till livets träd.  Det finns förbjudna vägar i visionen också.  Den vackra vita frukten på livets träd representerar Guds kärlek.  Vi kan välja att hålla fast vid stången av järn... eller med andra ord, läs och lyssna på Guds ord och det kommer att leda oss till livets träd där vi kan ta del av Guds kärlek.



Stången av järn är genom en rak och smal väg.  Vi väljer alla att gå av den vägen på några punkter under vår livstid.  Därför behovet av en Frälsare att betala priset för våra synder.  Det sätt jag ser på det, den raka och smala vägen är på toppen av en ås och när vi syndar följer vi en förbjuden väg nedåt.  När vi är på en förbjuden väg utvecklas vi inte i vår resa mot Livets träd.  I omvändelse klättrar vi tillbaka upp till den raka och smala vägen och tar tag i stången av järn och fortsätter att utvecklas på vår resa till livets träd.



Obs! Frälsarens ritning är inte perfekt, men den görs med lite mer detaljer än de flesta av mina snabba teckningar.  Jag gör dessa religiösa teckningar på söndag, under våra gudstjänster.  Duvan representerar den Helige Anden eller den Helige Ande.  Du kanske undrar varför jag ritar i kyrkan.  Svaret är för att jag har A. D. H. D eller Uppmärksamhet Defecit Hyperactivity Disorder, jag har svårt att fokusera och koncentrera sig ibland.  Ritning hjälper mig att koncentrera mig.  Det är som en medicin som gör det möjligt för mig att uppmärksamma samtalen eller/och lektionen.  Till denna dag mår jag dåligt att jag stoppade barn från att rita när jag undervisade vetenskap för dem.  Ritning hjälpte förmodligen många av dem att koncentrera sig.   Den utskrivbara versionen av denna ritning hittas genom att klicka på en av två knappar:

......Alla Pintables................eller...........Religiös.         Rulla sedan ner för att komma till den här nya ritningen.  Nya ritningar finns längst ner på rullgardinsmenyn.

No comments:

Post a Comment